četvrtak, 13. travnja 2017.

Džini i njihov svijet

Vjerovatno najveća ali i najskrivenija tajna arapske magije krije se u znanju prizivanja džina, eteričnih formi iz nevidljivog svijeta, preko kojih mag dolazi do ispunjenja svojih ciljeva. U BiH postoji mnogo predaja o mističnim osobama, koje često nisu ni imali zvanje hodže, ali su se unatoč tome nazivali nadri-hodžama ili džin-hodžama koji su vladali tom vještinom, i za kojima je, najblaže rečeno, vladala pomama među narodom. Pred njihovim pragom skupljali su se nevoljnici iz svih dijelova zemlje ali i inostranstva, različitih vjera i nacija, kojima su vrlo često upravo ovi narodni čudotvorci bili zadnja slamka spasa.

Džinske sofre

Džini su eterične kreacije, stvorene prema islamskoj predaji daleko prije stvaranja prvog čovjeka. Žive duž nevidljivog svijeta (gajba) i obdareni su različitim moćima. Kada se govori o njima obično se spominju u negativnom kontekstu, kao uzročnici zla i bolesti, mada među njima ima i dobrih i loših. Svoju snagu manifestiraju na mnoge načine pa tako mogu prouzročiti cijeli spektar nepogoda poput jakih vrtloga vjetra ili oluja kojima devastiraju usjeve, ali i iscenirati pojavu raznih bolesti kod ljudi od kojih su najučestalije ludilo, kronični reumatizam, neplodnost, impotencija, sljepilo, epilepsija i opća paraliza. Ni životinje nisu pošteđene džinske zlobe te usred njihovog djelovanja gube mlijeko i postaju sterilne, opsjedaju ih bolesti a posebno goveđa kuga.

Najaktivniji su noću, od sunčeva zalaska do zore, sredinom dana i u vrijeme sunčeve ili mjesečeve pomračine. Za razliku od narodnih predaja ili vjerskih zastrašivanja džini ljude napadaju (ograjisati) samo kada ovi prekrše neki tabu vezan za njihovu sigurnost i mir odnosno zađu u mjesto gdje prebivaju privremeno ili stalno: kada zvižde pored njih noću, mokre po drvetu gdje se oni odmaraju, ugase vodom vatru koja gori noću napolju, proliju vrelu ili prljavu vodu u sam zalazak Sunca, kreću se noću raskršćem, pored vode, smeća... U bosanskom narodu mjesta gdje se džini okupljaju nazivaju se "džinske sofre", "šejtanska sofra" itd. Džini vole boraviti i u blizini izmeta crnog psa bez biljega i zbog toga je lako ograjisati ili nagaziti na njemu.

Zli džini se najviše vole nastanjivati u napuštenim kućama i mlinovima i tu se kretati u obliku mačke, bilo da je riječ o stvarnoj životinji ili tek fatamorgani. Isto tako, imaju tendenciju da se zavlače u udubljenja u stijenama. Među sobom oni se dijele po raznim osnovama a jedna od njih je i po načinu kretanja tojest letenja (džini-letači) te one koji lutaju po zemlji ili su fiksirani za određene lokacije i regije. Treća vrsta je najopasnija i njih se doista treba plašiti a to su džini koji su u savezu ili u braku sa zmijama i sa njima  zajedno žive.

Znaci opsjednuća

Postoje situacije kada ljudi mogu svjesno ili nesvjesno prizvati džine, posebno ako o njima intenzivno razmišljaju pred spavanje, samozadovoljavaju se u kupatilu, ogledaju se dugo nagi pred ogledalom, čitaju novine u toaletu, itd. Noćne more, gušenje u prsima i pojava neobjašnjivog straha su tri najsigurnija simptoma da ste postali meta interesovanja i uticaja nekog džina. Još jedan pokazatelj džinskog djelovanja je paraliza sna kada nakon buđenja ne možete pomjeriti udove ili pustiti glas.

Isto tako, pogrešno je uvjerenje da su svi džini negativni i neprijateljski raspoloženi. Naime, dobar dio te spiritualne populacije ne želi nikakav kontakt sa ljudima niti ih oni interesuju. Ljudski problem je što mi ljudi volimo vjerovati da se sve vrti oko nas no istina je potpuno drugačija. Džini uglavnom djeluju kada su isprovocirani, što je i sasvim realna reakcija na ljudski nemar ili da upotrebim jaču riječ - bezobrazluk. Hadi su, na primjer, pleme džina koji su po naravi iznimno mirni i tihi, ne vole uznemiravanje i izbjegavaju bilo kakav kontakt.

Čarobnjak i džini

Kod prizivanja džina neophodno je znati karakter i porijeklo samog demona jer to su presudni podaci za uspjeh ceremonije. Rangiranost džina je krucijalna u tome. Što je džin stariji i na višoj hijerarhijskoj skali to je njegova narav hirovitija, u skladu sa statusom, tojest negativna i bahata.

Džini se uvijek moraju prizivati u određeno vrijeme i bez žurbe. Šamhureš, čije ime dolazi od iskrivljenog naziva drevnog boga Šamaša, a koji je jedan od 7 džinskih kraljeva, priziva se četvrtkom. Naravno, postoji na stotine načina invokacije ali među najprostijim je da se njegovo ime ponovi 2.251 prateći to paljenjem tamjana određenog mirisa.

U slučaju da mag želi prizvati Khoufara, džina-starca koji vlada znanjem proricanja sudbine, susrest će se sa prikazom zastrašujućeg izgleda. On je vrlo star i okrutan, sa ekstremno problematičnim karakterom. Vrlo lako se veže za ljude i za svoje prijateljstvo traži odricanje od vjere, te ima bolesnu želju da paralizira neko dijete iz magove bliže ili daljnje rodbine te ga učini psihički rastrojenim. Pred magom pojavit će se obučen u staru otrcanu odjeću i bit će prekriven pijeskom.

Međutim, ne treba nikog čuditi obijest i čudne želje džina u interakciji sa ljudima, jer na kraju krajeva, svi magovi ih prizivaju iz krajnje sebičnih razloga, kako bi ostvarili neki svoj cilj poput zavođenja, nanošenja zla, bolesti, rastavljanja parova ili nečeg drugog. U magiji svaka čarolija (sihir) bazira se na načelu uzajamne trgovine - mag će dobiti onoliko koliko je spreman da ponudi. Ponekad ono što traže džini kao protu-uslugu i nije neostvarivo niti nemoralno. Uvijek me iznenadi ljudska sebičnost kada su u pitanju džini - naime, puno njih postavlja pitanje kako prizvati džine (u cilju da ostvare neke svoje želje koje nisu nimalo bezazlene), no, istovremeno žele da to sve bude za njih moralno i bezopasno?! Na takve upite već odavno ne odgovaram jer dovoljno je ono što kažu da se procjeni kako pred sobom imate nezrelu i sebičnu osobu kojom vlada površnost. Za takve nema mjesta u magiji jer su osuđeni, ukoliko se upuste u nju, da postanu žrtve svoje ludosti.

Izun ili dozvola za okultni rad

U svakom prizivanju postoji čitav niz opasnosti i rizika da se umjesto željenog džina pojavi neki drugi, lažni, poput duha mrtve osobe (ba'ati), koji ima sposobnost metamorfoze. Najgore što se magu tada može desiti je da ga u trenutku nepažnje ba'ati povuče sa sobom odnosno izazove mu smrt. Često se zna dogoditi da sam ritual invokacije ne uspije iz ovog ili onog razloga. Najčešči razlog tome je propust nekog od desetak glavnih propisa. Ili mag ne može uskladiti svoj duh i tijelo sa nadnaravnom frekvencijom.

Prava je istina da vam niko neće htjeti otkriti pravi način uspostave kontakta sa džinima. Danas postoji na desetine knjiga na arapskom, turskom ali i engleskom jeziku, koje se bave tom tematikom, na internetu pojedini sajtovi nude prodaju "isprobanih" rituala no sve je to nepotpuno i neučinkovito. Najbolji način sticanja te vještine je pod patronatom duhovnog učitelja, onog koji već ima iskustvo u komunikaciji sa njima, ili da vas džini sami odaberu za to.

Dobivanje izuna ili dozvole od duhovnog autoriteta, bilo da je riječ o pojedincu (magu) ili nadnaravnom entitetu, presudno je za uspješan rad. Kako sam to već ranije naglašavao cio spiritualni svijet egzistira na principu poštovanja drevnih zakona i pravila među kojim je najvažnije ono o autoritetu, koji se ne daruje nego zasluži. Džini će se uvijek pokoriti pred osobom koju oni percipiraju sa poštovanjem, jer u njihovom svijetu vlada pravilo monarhija i kasta, gdje su oni podijeljeni u plemena, rangirani i potčinjeni vođama. Zbog toga im je takva praksa normalna i prirodna.

tilsum za povratak osobe


Smatra se da magovi koji održavaju kontakte sa džinskim svijetom imaju drugačiji svakodnevni režim življenja no ni to nije potpuno tačno. Takvi pojedinci vode sasvim normalan život no jedino ukoliko su vezani ugovorom sa nekim moćnim džinom tada moraju ispunjavati navedene sekvence i dužnosti. Iz takvih ugovara se mag ne može povući i oni su obično doživotni. U bosanskom narodu se vjeruje da ljudi koji pokušaju suicid, vješanjem ili trovanjem, pa budu spašeni, bili su prodani ili vezani ugovorom za nekog džina. Ili ih je čak bez njihova znanja prodao neki moćni čarobnjak.


Kralj tame

Vladar svih džina je Iblis ili Sotona. U pitanju je hermafrodit koji živi na pustom ostrvu usred mora i dnevno izrodi po 3 000 jaja iz kojih izlaze džini, koje onda Iblis šalje po cijelom svijetu. Od svih džina koje na ovaj način stvara najači su Ifriti a najslabiji šejtani, koji se mogu otjerati i sa običnom psovkom. U bosanskom narodu se tvrdi da Iblis, vladar džina i zla, pogubno djeluje na svijet i ljude kroz 99 načina pa upravo zbog toga postoji 99 Allahovih Lijepih Imena kojima se može zaustaviti i pobjediti svako pojedinačno zlo.

Čarobna moć voska

Pod pojmom vosak podrazumijeva se supstanca životinjskog ili biljnog porijekla, a također može biti napravljen i vještački od prirodne nafte...